Urolige tanker
«Igjen og igjen får jeg opprivende tanker, de gjør meg urolig» (Job 20,2). Tankekjør er noe de fleste kjenner til. Tankene surrer rundt i hodet og vi får ikke sove, vi får ingen ro. Job hadde stor grunn til...Resten av saken må du være innlogget for å kunne lese .
Gudelige tanker
«Og Guds fred, som overgår all forstand, skal bevare deres hjerter og tanker i Kristus Jesus» (Fil 4,7). Kanskje du strever med tankene dine. Du vil så gjerne tenke det som er rett og godt, men du kjenner at...Resten av saken må du være innlogget for å kunne lese .
Et vennlig ansikt
«Glede i hjertet gjør ansiktet vennlig, sorg i hjertet gjør motløs» (Ordsp 15,13). Har du prøvd å svare igjen med vennlighet når noen håner deg? Paulus visste hva det var å bli hånet. I 1 Kor 4,13 skriver han:...Resten av saken må du være innlogget for å kunne lese .
Trøst hverandre
«Trøst og sett mot i hverandre med disse ordene!» (1 Tess 4,18). Bibelen oppfordrer oss til å trøste hverandre og sette mot i hverandre «med disse ordene». Hva er disse ordene som skal trøste og sette mot i...Resten av saken må du være innlogget for å kunne lese .
En trøst i nøden
«Det er min trøst i nøden at ditt ord gir meg liv» (Salme 119,50). Kan ord gi liv? Ja, ord kan gi liv; men ord kan også gi død. «Tungen har makt over død og liv, de som gjerne bruker den, får smake frukten»...Resten av saken må du være innlogget for å kunne lese .
Ingen frykt
«Når jeg er redd, stoler jeg på deg» (Salme 56,4). Vi har alle kjent på redsel, frykt og angst, og det er ingen god følelse. Når jeg er redd… det er menneskelig å være redd, men Gud vil ikke at vi skal fortsette...Resten av saken må du være innlogget for å kunne lese .
Hun var ikke pen!
Hun var en gammel, grå og sliten dame. Småguttene som lekte i nærheten, kjente henne. Hun nynnet på kristne sanger fra sin ungdom. Guttene hørte et uttrykk fra en av sangene: «Hvi kunne du elske en sådan brud?»...Resten av saken må du være innlogget for å kunne lese .
Gjeterens død
«Jeg setter mitt liv til for sauene», sa Jesus (Joh 10,15). Jesus er den gode hyrde. Beviset på det er korset. Uten det blir kristendommen bare et skall. Det er i påsken Jesus virkelig trer fram som den gode...Resten av saken må du være innlogget for å kunne lese .
En relevant tittel
«Hva er Jesu fineste tittel? Konge? Herre? Messias?» Slik spurte en prest under en konfirmanttime. Ingen sa noe. Da kom svaret fra kateteret: «Synderes venn! Det er Jesu fineste tittel – selv om den ble gitt...Resten av saken må du være innlogget for å kunne lese .

 

Kristelig Pressekontor St. Olavs gate 24, 0166 Oslo tlf 400 27 228 kpk@kpk.no

 

Powered by Cornerstone