Merkevarenavnet


Den godt voksne misjonskvinnen var glad i å lese, men ville at bøkene skulle oppmuntre og velsigne henne. Når hun ble spurt hva hun ønsket seg til jul eller fødselsdag, svarte hun gjerne: – En god bok fra Lunde Forlag.
            At en bok var gitt ut på dette kristne forlaget, var et kvalitetsmerke i seg selv, mente hun.
            I markedsføringsarbeidet snakker man gjerne om å «bygge en merkevare». Det kan være et klesmerke, et bilmerke eller et forlagsnavn. Navnet i seg selv borger for god kvalitet.
Noen ganger kan merkevaren være et navn som andre setter. I Bibelen kan vi lese: «
Det var i Antiokia disiplene for første gang ble kalt ‘kristne’» (Apg 11, 25). Betegnelsen er avledet av «Kristus», han som disiplene forkynte om. Mange har stor respekt for dette merkevarenavnet – de vet ikke om de tør bruke det om seg selv. Men tror du på Kristus, er du en kristen. Da kan du bruke merkevarenavnet.

 

Kristelig Pressekontor St. Olavs gate 24, 0166 Oslo tlf 400 27 228 kpk@kpk.no

 

Powered by Cornerstone